12e etappe - Reisverslag uit Schleusingen, Duitsland van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu 12e etappe - Reisverslag uit Schleusingen, Duitsland van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu

12e etappe

Door: Allen

30 Juni 2014 | Duitsland, Schleusingen

S Morgens met 5 fietsers vertrokken vanaf de camping in Lichtenfels. Lucia en Kitty zijn met de auto vertrokken. Henk, Cees, Rob, Gerry en Dianne op de fiets. We hadden een zware rit voor de boeg. We moesten namelijk 800 m. hoogte overwinnen in het Fichtelgebergte. Ons 1e koffieadres was bij een grill-room. Het was eigenlijk niet open, maar de eigenaren zaten aan het ontbijt/lunch en wilden graag hun koffie en nog wat broodjes aan ons afstaan. En dat allemaal voor €6. Een warm ontvangst dus. Voordat we aan de zware klim van 10 km begonnen hebben we koffie gedronken op het terras van een bejaardenhuis. Daar hadden ze zeer lekkere torte en apfelstrudel. Toen we uiteindelijk boven aan waren gekomen begon het te regenen (ook dat nog). We kwamen op die hoogte aan op een zeer speciale camping in Bisschofsgrun. Het was een alternatieve camping met een ligbad buiten dat op hout gestookt kon worden. We moesten er koken en douchen in 1 ruimte. Vanwege de regen hadden we besloten om met 6 personen in de serre annex winkel te slapen. De eigenaresse verkocht er van alles, ondermeer alternatieve kleding. Gerry heeft voor ons het een en ander geshowd. Zie foto. We waren blij dat we daar weg konden. Ondanks dat we voor de zondag een rustdag hadden ingepland zijn we toch met regen weer vertrokken. Zie verder 12e etappe.