17e etappe plus rustdagen - Reisverslag uit Pilsen, Tsjechische Republiek van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu 17e etappe plus rustdagen - Reisverslag uit Pilsen, Tsjechische Republiek van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu

17e etappe plus rustdagen

Door: Fietsgroep

06 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Pilsen

De laatste etappe naar Praag leek op een luie wijvenroute. Het was meer dalen dan stijgen. Gunstig, vanwege het warme weer. We hadden extra water uit voorzorg meegenomen. De route had weinig interessants in petto. Vooral voorsteden van Praag waar we met vijven doorheen zoefden.
Cees en Kitty's reden de auto en kwamen meer hindernissen tegen. De navigatie liet hen soms in de steek en ook de fietsen bleken niet stabiel bevestigd op de vouwwagen. Dat betekende: meerdere keren opnieuw vast zetten. Een leer voor de terugreis.
Met vereende kracht zetten Kitty's en Cees de vouwwagen op in de brandende zon op de toegewezen plaats. Echter, toen de fietsgroep zich bij de receptie meldde bleek dat we alles moesten verkassen vanwege mogelijke weersomstandigheden. Zucht. Toch maar netjes alles verplaatst naar een plek met een flard zicht op de Moldau. Proost! We behaalden ons eerste reis doel!
Op zaterdag sliepen we uit tot half 9, haalden verse broodjes aan de receptie, poetsten de fietsen, deden de eerste ladingen was en vertrokken naar de stad. We bezochten de Karelsbrug, de Burcht en een deel van de oude stad. Om 18 uur zagen we België sloom voetballen tegen Argentinië in een Ierse pub. Gezellig, dat wel, maar het eten wat minder. Op de camping keken we met een 15-tal andere nederlanders naar onze favoriet Oranje en werkten ons stressend en drinkend en zuchtend naar de strafschoppen serie. Het was mij een grote Campari met ijs waard om de overwinning die terecht was, te vieren.
Zondag, de zesde juli: een geweldig zonnige dag. Onze oveerbuurman vindt het te warm voor zijn tent en zoekt de schaduw. We namen afscheid van 2 NL dames die tot nu toe voortdurend ons pad kruisten. Cees en Henk hebben de financiële tussenbalans opgemaakt en we lopen keurig in de pas. We smulden van de rode kool met zure room, gebakken kopstukken, aardappelen, door Henk gekookte appelmoes en sappige vlees kersen. Die Dianne en Gerry kunnen koken!!!
We smikkelden smakelijk van de gerechten toen Cees werd geplaagd door een vette, smeuïge vogel stront. Maar iets dergelijks is hij op zijn ' boerenbedrijf' enigszins gewend. Dus niemand echt ontdaan.
We maken ons nu op voor een bezoek aan de Joodse wijk waarna we Twan ophalen van het station. Onze nieuwe begeleider gaan we met zijn allen van harte welkom heten.

• 06 Juli 2014 - 16:57

Paul:

Proficiat met dit resultaat, de bekroning voor 3 weken doorzetten. Prima zo. Nu een paar dagen genieten en rusten. Ik kan me voorstellen dat Twan van harte welkom is. Dan kan de groep weer echt samen fietsen.
    Ik zit nu naar de tour te kijken, met nog meer bewondering dan eerder. Die snelheid, dat stijgingspercentage, wat een sporters. Jullie veel plezier de komende dagen en dan weer verder, maar zonder Dian en Rob.
    Groetjes, Paul

• 06 Juli 2014 - 19:37

Tonnie En Frank:

Hallo Rob, Dianne en mede fietsers,

Gefeliciteerd
    Na veel zwoegen en zweten hebben jullie het eerste doel bereikt.
    Jullie hebben je rust wel verdiend en nu genieten van Praag
    Wij blijven jullie verslagen volgen en kijken uit naar het volgende bericht.

Nog heel veel plezier allemaal.
    Groetjes Tonnie en Frank

• 06 Juli 2014 - 21:13

Joost Schellekens:

hoi allemaal,

proficiat! eerste doel gehaald. Geniet van de dagen rust en nog veel plezier in de komende weken!
    Marlies en Joost

• 06 Juli 2014 - 22:20

Hans En Willy:

Een hele grote buiging en vooral respect voor jullie allemaal, we zijn zo trots op jullie dat jullie in Praag zijn. We wensen jullie heel veel plezier daar en rust goed uit. We lezen het wel weer als jullie weer op de fiets stappen en de rit weer verder gaat. We zijn blij dat het jullie allemaal nog goed gaat. Groetjes en geniet ervan!

• 06 Juli 2014 - 22:49

AnitaTimmermans:

Hoi Rob en Dianne,

Net terug van 10 dagen Oostenrijk wil ik jullie en jullie mede fietsers van harte feliciteren met deze geweldige prestatie.
    Geniet van Praag.
    Wij wensen jullie nog een fijne vakantie verder.

Heel veel groetjes van Jan en Anita

• 07 Juli 2014 - 18:24

Nettie Rietveld:

Hoi allemaal,
    Wat zijn jullie dapper en wat heb ik respect voor jullie. Ik vind het geweldig dat ik op deze manier jullie reis kan volgen. Ik durf nog niet eens te vliegen. Nog een goede reis en ik blijf jullie met veel belangstelling volgen.
    Groetjes van Jan en mij.

• 09 Juli 2014 - 20:49

Ton & Chris:

Hoi,

Leuk jullie zo te volgen, geweldig zo'n fietsreis.
    en wat een conditie en afgetrainde lichamen zo te zien en te lezen ;-)
    Voor ons komt de vakantie nu ook in zicht.
    Morgen allebei de laatste dag en dan vakantie.
    Jullie fietsavonturen werken wel aanstekelijk, als het weer wat goed blijft gaan wij fietsen langs de Elbe.
    Geniet ervan en voor vanavond Hup Holland hup!!
    De finale komt eraan en dan Duitsland in de pan.

groeten Ton en Chris

• 10 Juli 2014 - 19:17

Erna:

Hoi allemaal,
    Een mijlpaal gehaald! Super gedaan! Heel veel plezier in Praag, Dianne en Rob, een goede en veilige terugreis, en de rest van jullie fietsploeg; heel veel succes met het halen van het volgende doel.
    Vooral blijven genieten van alles wat jullie meemaken en tegenkomen!
    Petje af voor wat jullie al gepresteerd hebben! Ik ben trots op jullie!
    groetjes Erna