22ste etappe - Reisverslag uit Šatov, Tsjechische Republiek van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu 22ste etappe - Reisverslag uit Šatov, Tsjechische Republiek van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu

22ste etappe

Door: Allen

13 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Šatov

Nadat we gisteren een rustdag hebben genuttigd in Stare hobzi op een hele mooie christelijke camping zijn we vandaag weer op de fiets geklommen. Het voetbal van Nederland hadden we nog wel even meegenomen en gezien dat onze jongens met verve derde werden. De bedoeling was om vandaag ongeveer 50 km te fietsen maar dat werden er 75. Dat kwam o.a. door het feit dat er 2 plaatsnamen (Lukov) niet zover van elkaar aflagen. Twan zat op de ene plek en de fietsers op de andere. Voordat we daar achter kwamen met het nodige bellen waren we al verder dan we eigenlijk wilden gaan. De route was wel spectaculair met steile hellingen van 12 procent en een afdaling waar je ook de fiets voor af moest. En riviertje oversteken op een wiebelige hangbrug was ook een ervaring. We eindigden in Satov waar we nu een hutje hebben gehuurd op een voetbalterrein van een plaatselijke voetbalclub. Het sanitair is heel erg goed, de vakantiehutjes erg sober. Wij zijn er reuze blij mee en zullen goed slapen is de verwachting. Ook lekker gegeten in en plaatselijk restaurant. Nu finale kijken Argentinië - Duitsland en dan naar bed. Morgen naar Poysdorf in Oostenrijk.

• 14 Juli 2014 - 10:14

Hans En Willy:

Hoi daar, wat een avontuur was dat weer, met de fiets over een wiebelende hangbrug en hellingen van 12% is niet niks. en dan zomaar 25km meer fietsen dan de bedoeling was, petje af hoor. Jullie weten nu ook dat Duitsland gewonnen heeft, en dat dat evenement is afgesloten. Dat van jullie gaat nog even door, we wensen jullie daarom nog veel fietsplezier, en kijk vooral goed uit op die steile hellingen. Graag zien we ook jullie foto's, dus als jullie die ook nog eens willen laten zien. En Cees je ouders zijn nu ook weer op de hoogte en wensen jullie nog veel goede kilometers toe, en natuurlijk krijgen jullie ook allemaal weer de groetjes van ze. Van ons natuurlijk ook, tot het volgende verslag maar weer, we kijken er naar uit. Grt.

• 14 Juli 2014 - 13:50

Dianne En Rob:

Ja, ja, het leven van fietser(s) gaat niet altijd over rozen weten we uit ondervinding. Jullie zijn bijna in Oostenrijk, dus ook snel in Wenen. Het zwaarste gedeelte zit er dan op. Goed gedaan allemaal. Wij zijn vandaag weer aan het werk gegaan. Ondanks alle "ontberingen" tijdens het fietsen, hebben we er veel plezier aan beleefd en gaat onze voorkeur toch uit naar fietsen. Helaas zit het er voor ons nu op, maar we blijven jullie volgen door de reisverslagen en foto's. Veel plezier nog. Groeten van Rob en Dianne.

• 14 Juli 2014 - 19:37

Erna:

Hoi zwoegers (en genieters),
    Jullie gaan goed door zeg. Ik vind het super dat ik steeds op kaart kan zien waar jullie zijn.
    Eigenlijk nauwelijks te geloven dat jullie op de fiets zo ver zijn gekomen.
    Ik hoop dat Dianne haar creme voor jullie heeft achtergelaten, of zijn die billen nu gespierd en gehard genoeg?
    Hou vol, en dan zit het zwaarste er binnenkort op begrijp ik. Ik ga morgen maar weer gewoon aan het werk.
    Gelukkig hoef ik niks van jullie reis te missen want wij gaan pas over 3 weken op vakantie.
    Veel succes met de volgende trip!
    groetjes, Erna

• 15 Juli 2014 - 09:59

Ger-Anne:

Petje af hoor voor jullie!
    Wat een afzien en doorzetten.

• 15 Juli 2014 - 22:47

Jan En Truce:

Hallo fiietsers.
    Vandaag pas doorgekregen hoe het allemaal werkt.
    Diverse verslagen gelezen en foto,s bekeken.
    Jullie zijn aktiever als dat wij waren op onze vakantie.Goed hoor!
    Wij werden moe van het luieren Ha Ha Ha Ha.
    maar hebben wel bijna 5000 km met de auto gereden(plus caravan). Een dag is Jan zo ontzettend moe geworden daarvan.dat hij 's avonds blauwe handen had en spierpijn van het tegensturen.
    Het kostte dus kruim om de trein op de weg tehouden bij een mistral-windkracht 6 schuin op kop.
    Ook hebben we meters gemaakt met lezen,wandelen en zwemmem en hebben per bus en wandelend Barcelona bekeken.
    Voor jullie nog een weekje vakantieplezier en "afzien""
    groetjes Jan en Truce