16e etappe - Reisverslag uit Pilsen, Tsjechische Republiek van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu 16e etappe - Reisverslag uit Pilsen, Tsjechische Republiek van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu

16e etappe

Door: Fietsgroep

03 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Pilsen

Na de inspannende dag gisteren zouden we vandaag een kortere en makkelijkere etappe rijden. Nu, dat viel tegen. Het begon al met een flinke klim vanaf de camping naar de officiële route, daar ging iets niet helemaal goed en we kwamen terecht in een tamelijk onherbergzaam stukje Tsjechië, waar we met de fiets op de rug een trap op zouden moeten om een rivier over te steken. Dat zagen we niet helemaal zitten. Een vriendelijke en goodlooking Tsjech met een paard en een dito staart hielp ons de goede weg weer te vinden. Hierna volgden vele klimmen, wegen die vast nog uit de Romeinse tijd dateren etc. We kwamen even bij op een terrasje waar de heren genoten van een dame met een mooi hondje. Uiteindelijk belandden we niet op een camping maar in een chauffeurshotel dat Lucia en Gerry voor ons hadden geregeld. We aten daar palachinki op advies van Rob en Dian. Nu op naar ons eerste doel: PRAAG.

• 03 Juli 2014 - 22:20

Marij:

Mooi, we zijn weer helemaal bij. Praag is in zicht! Wel stevige toertjes gehad de laatste etappes. Zijn er geen foto's van die zwoegende helden??
    Morgen nog een ritje (wie weet wat dat nog brengt) en daarna: geniet van de mooie stad Praag.
    Liefs!

• 03 Juli 2014 - 23:33

CJG Helmond Collega's:

Beste Kitty, en fietsvrienden,

Ook voor ons zit de 3e etappe er weer bijna op. Wij hebben nl. de 3e week zonder jou bij het CJG Helmond ook weer overleefd! Ook wel eens met pieken en dalen, maar vooral vooruit kijkend naar het grote doel: onze eigen vakanties ;) In onze avonturen komen alleen geen Goodlooking Tsjechen, of dames met leuke hondjes in voor, maar dat mag de pret niet drukken!

Wij, collega's van Kitty, vinden het erg leuk om jullie ervaringen mee te kunnen lezen, en blijven het ook zeker volgen (de verslagen komen binnen op het algemeen mailadres van het CJG!). Fijn dat Praag in zicht is, en goed om te horen dat de reis voorspoedig verloopt!

Groetjes,
    Amanda, Barbara, Nicole, Angrid, Stella, Fadila en Ingrid

• 04 Juli 2014 - 06:24

Brigitte:

Praag! Hoever nog......?
    Prachtige stad! Vooral het oude deel met joodse kerkhof bezoeken!

• 04 Juli 2014 - 08:46

Hans En Willy:

Hallo kanjers, wat een reis, en wat jullie toch allemaal tegenkomen. Zo ontzettend trots op jullie. We lezen jullie verhalen en vinden het vooral spannend. We hopen dat alles nog goed gaat, Praag in zicht, geniet ervan en laat ons weten hoe het allemaal verder gaat.

Fiets ze, Heel veel groetjes.

• 04 Juli 2014 - 09:13

Frank En Elsa:

Beste fietsers,
    Overigens ken ik jullie niet allemaal, maar dat maakt aan de intentie niet zoveel uit.
    Verrassingen lijken onderweg vaak enorme obstakels, maar kunnen, net als zo'n "Oud-Romeinse weg" natuurlijk erg leuk zijn. Of een Tsjech die je pardoes weer op de goede weg helpt. Zo blijkt: de wereld is nog niet helemaal verrot.
    Leuk om jullie dagelijkse beslommeringen te lezen: ik blijf het geinteresseerd volgen.
    Geniet van Praag (goed bier!) en hou je taai!
    Elsa en Frank

• 04 Juli 2014 - 19:21

Cocki:

Neem in Praag een Pilsner Urguell ,en ga vooral in de kleine zijstraatjes wat eten! Super!
    Hou je taai!
    liefs Joop en Cocki

• 04 Juli 2014 - 19:25

Joost:

Ja ja het leven van een fietser gaat niet over rozen! Mooi hoor al deze verrassingen onderweg.
    Als het goed is nu in Praag!! geniet er een paar dagen van en veel plezier. Toch nog een nachtje Klockovic??

• 04 Juli 2014 - 19:29

Ger-Anne:

Nog steeds een mooie reis lees ik wel. Volgens onze ervaringen (van mijn dochters ook) moet je kipfilet met perzik en kaas eten in Tjechie. Dat zijn hun herinneringen van jaren terug.
    Nog een weekje werken en dan begin ik ook aan mijn vakantie. En aan het einde van die eerste week kom ik jullie weer vervelen met mijn gezelschap. Heb er zin in!

• 04 Juli 2014 - 19:59

Cobi En Ton:

Hoi fietsers,

Ik ben zo benieuwd hoe jullie benen er straks uitzien! Mooi gespierd en bruin ( lucia, das mooi de winst van al het zwoegen)
    Ik heb zojuist 3 etappes achter elkaar gelezen, ik liep wat achter, maar elke etappe heeft zijn eigen verhaal en avontuur. Nooit een saaie dag.
    Hier wordt ook gezwoegd, de laatste werkweken zijn stevig. Maar het weer is hier super, de vakantie is in het vooruitzicht en Zondag ons eerste oppasmoment. Nena doet het hartstikke goed.
    Geniet in Praag van de mooie stad, de rust en het behaalde resultaat......

• 04 Juli 2014 - 21:19

Erna:

Hoi allemaal,
    Wat gaat het snel als je een paar dagen de verslagen niet kunt lezen! Jullie gaan, ondanks een paar fikse klimmen, en onverwachte obstakels, echt als een speer! Praag komt in zicht en dan zal het misschien nog wel vlotter gaan.
    Veel succes maar weer, en vooral genieten van alles. (dat doe ik ook van jullie avonturen!!)
    groetjes, Erna

• 06 Juli 2014 - 09:14

Sandra En Paul:

Echt respect voor jullie!! Geniet van de prachtige stad Praag!

• 06 Juli 2014 - 12:20

Ans En Leo:

Pet je af voor jullie allemaal. Wat een prestatie. Geniet van Praag, het lekkere eten en niet vergeten de lekkere drank.