28ste etappe - Reisverslag uit Nagymaros, Hongarije van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu 28ste etappe - Reisverslag uit Nagymaros, Hongarije van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu

28ste etappe

Door: Allen

23 Juli 2014 | Hongarije, Nagymaros

Zo zonnig startte deze 61e verjaardag van Henk dat Lucia na het opstaan regelrecht het zwembad in dook. Voor deze dag was regen voorspeld, maar daar leek het in de verste verten nog niet op. De route gaf ons opnieuw weinig zicht op de Donau. Enigszins teleurstellend. Dan maar op zoek naar een gezellige koffie tent waar we met taart Henk zijn feestje konden vieren. Helaas! De bedompte uitspanning had een aardig terras, maar de consumpties niet om over naar huis te schrijven. De thee smaakte ronduit naar soda. Dat hadden we zo nog niet eerder geproefd. En taart werd niet verkocht. Jammer, maar er zijn erger dingen. Zoals de enorme hoosbui waar we plotsklaps in terecht kwamen na het oversteken van de Donau. De schoenbeschermers verzopen in luttele seconden. En zelfs al droeg je lenzen: desondanks werd het zicht je ontnomen. Terwijl we eindelijk ware aanbeland langs de oevers van Donau waar we reikhalzend naar hadden uitgezien. Op zulke momenten is de limiet voor Lucia bereikt en valt er geen grens meer te verleggen. STOP en wel ONMIDDELLIJK schuilen onder de brug. Sokken uitwringen en het water uit de schoenen gieten. Dit oponthoud nam niet iedereen haar in dank af. Het is de rest van de dag blijven regenen. De vouwwagen bleek bestand tegen zoveel water. Maar Gerry haar tent sijpelde langzaam maar zeker weer vol. Dapper heeft zij de nacht doorstaan.
Vermeldenswaard is nog dat Henk en Wout ons uitnodigden voor een gezellig etentje buitenshuis. Uiteindelijk werd dat dat een frituur aan de snelweg waar we ons voor 45 euro met zevenen tegoed deden aan zee duivel, gyros schotel, worsten, rosé en grote pullen bier. Na enkele spelletjes "wormen" en veel lachsalvo's van Gerry en Ger-Anne eindigde deze voorlaatste fietsdag heel genoeglijk.

• 23 Juli 2014 - 19:49

Brigitte:

Met het einddoel in zicht, onthoud : de weg ernaar toe is belangrijker!
    Zet 'm op! ;-)

• 23 Juli 2014 - 20:42

Hans En Willy:

Hallo bikkels, en het zit dus niet mee om de laatste etappes lekker uit te fietsen, erg jammer, maar morgen nog een laatste kans om het goed af te sluiten. Zet hem op fietsers, we zullen morgen aan jullie denken en hopen dat het een mooie laatste etappe wordt. En denk eraan dat jullie dan echt een hele mooie tocht hebben gehad, met alles wat jullie al hebben meegemaakt. Geniet nog met volle teugen want daarna verwachten we dat jullie weer naar huis komen. Nog veel [fiets]plezier daar. Heel veel groetjes.

• 23 Juli 2014 - 22:09

Ton Van Boxtel:

Jullie hebben van alles wat beleefd, van volgelopen schoenen tot soda thee en wormen.
    Het ziet er naar uit dat jullie tocht wel jullie doel gaan bereiken.
    Was leuk om een beetje bij te blijven en zie later graag nog wat foto's met de bijbehorende sterke verhalen.

Goede reis verder en een veilige thuiskomst.

• 23 Juli 2014 - 23:33

Joost:

Henk, van harte! Een beetje laat maar het is niet minder gemeend. Jammer dat jullie de laatste dagen zo'n extreem weer hebben. maak er nog wat van en tot spoedig!

• 24 Juli 2014 - 09:20

Niek En Marian:

Lieve Henk vanuit Hengelo GEFELICITEERD, een goed jaar toegewenst!!!!!!!

Fijn zo'n fietstocht!! Maar met een potje wormen; en als de lenzen van Lucia weer goed zitten valt alles weer op z'n plek!!!!!!!!!!!!!!

Op naar Budapest!!!! Vriendelijke groeten voor allen, Niek en Marian