2e rustdag in Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu 2e rustdag in Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu

2e rustdag in Wenen

Door: Allen

17 Juli 2014 | Oostenrijk, Wenen

Vandaag donderdag is onze 2e rustdag in Wenen, we hebben heel mooi zomerweer soms zelfs wat te heet. Gisteren hebben we besteed aan de was en uitzoeken van de route voor morgen. We gaan morgen 17 km door Wenen om weer op onze route naar Boedapest te komen, dat gaat dus weer lukken. Verder zijn we in de middag de stad in geweest met bus en metro. Wat is zo'n metro toch een uitkomst in een grote stad. We hebben wat tijd besteed om voor Twan een ticket voor zijn terugreis à.s. Zaterdag te boeken. Dat kosten nogal wat tijd omdat we op verschillende stations zijn geweest voor dat we op het juiste adres waren. De terugreis is geboekt en dat geeft toch een goed gevoel. Op de terugreis uitgestapt bij het kasteel waar Sisi opgenomen is " schonbrunn" wat overweldigend net als de rest van Wenen. We hebben lekker gegeten op de terugweg naar de camping en daar ook heerlijk van kunnen genieten. Na een rustige nacht zijn we vandaag donderdag al vroeg op pad gegaan naar het centrum. Twee redenen daarvoor de warmte voorblijven ( wat natuurlijk niet lukte) en het feit dat we op tijd terug wilde zijn. Kitty, Lucia en Henk hadden namelijk kaartjes voor een concert s'avonds en moesten dus op tijd terug naar de stad. Henk bleef deze dag bij de tent om de fietsen na te kijken en boodschappen te doen. De rest heeft genoten van een stadswandeling en van heerlijke koffie bij Demel niet goedkoop wel een aanrader. Wederom lekker genoten van de avondmaaltijd en nu rust voor de dag van morgen. Nu gaan we nog proberen wat foto's te plaatsen groetjes aan allen

• 17 Juli 2014 - 22:21

Hans En Willy:

Zo te lezen hebben jullie de rustdagen goed besteed, en het kasteel van SiSi had ik ook wel willen zien. Bij jullie is het dus ook warm, dat wordt dus veel drinken morgen als jullie weer gaan fietsen. Zet hem op morgen en de rest van de week, is nog maar een "stukje". Geniet en tot de volgende keer maar weer. Grt.

• 18 Juli 2014 - 22:41

Joost:

Ha mensen, hebben Geranne en Wout jullie kunnen vinden?? Dat wordt morgenvroeg zingen voor de tent en zorgen dat Wout een ontbijtje op bed krijgt! Veel plezier met de laatste loodjes!
    Joost en Marlies

• 19 Juli 2014 - 10:30

Cocki:

Wat een knappe prestatie is dit toch.

• 20 Juli 2014 - 09:14

Twan Brouwers:

Hoi fietsers. Ik ben weer veilig thuis na een lange rit met de trein. Het waren twee bijzondere en gezellige weken om als begeleider mee te gaan met jullie. Nog heel veel fietsplezier voor de laatste fietspaden en natuurlijk ook met elkaar en de nieuwe begeleiders. Gr. Twan

• 20 Juli 2014 - 19:30

Mark An En Niek:

Wat fietsen jullie!!!!
    Knap hoor en alles gaat redelijk goed maar als je op de fiets zit,regen,wind of enorm warm zal het zwaar zijn, Maar de keerzijde is het belangrijkste, de ontmoetingen ,de plaatsen ,het met elkaar zijn! Nog een fijne tocht en voor Henk en Lucia nog felicitaties,Jetske was toch jarig! Veel fiets genoegen nog, op naar Budapest, hartelijke groeten voor allen en speciaal voor Henk en Lucia. Niek en Marian.