18, 19 en 20ste etappe - Reisverslag uit Jindřichův Hradec, Tsjechische Republiek van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu 18, 19 en 20ste etappe - Reisverslag uit Jindřichův Hradec, Tsjechische Republiek van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu

18, 19 en 20ste etappe

Door: Allen

10 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Jindřichův Hradec

Twan was mooi op tijd gearriveerd en na een drankje in Praag met zijn allen naar de camping gegaan. Op maandag zijn de mannen naar de stad vertrokken om meer info over de fietsroute naar Wenen te vergaren. Dat viel nog niet mee maar lukte uiteindelijk wel. De vrouwen bleven bij de tent en gingen Chinezen. (kaartspelletje) Het was een warme dag daarom waarschijnlijk een hevige onweer boven ons hoofd, gepaard met storm. We zaten in het restaurantje te eten terwijl onze tent onderliep. Cees ging nl. op inspectie en wist te melden dat de zaak blank stond. Met het etentje hebben we gelijk afscheid van Rob en Dianne genomen. s'morgens was het weer prima weer en konden we toch droog inpakken. Met vijven op de fiets naar Neveklov een rit van 75 km. Twan zocht voor ons een camping waar we gingen overnachten. Toen we daar aankwamen hebben we snel de vouwwagen opgezet want de lucht werd wel erg zwart. Dat was niks te laat, een hevig onweer barstte los. Uren zaten we in onze tent zonder er uit te kunnen vanwege de felle regen. Lucia zat in het kleine tentje opgesloten en kon er niet meer uit zonder kleddernat te worden. Potten en pannen waren nodig om de regen op te vangen. Zie foto. Het sanitair was ook waardeloos, dus dat kon er ook nog wel bij. Maar het ergste moest nog komen, s'nachts begon het te stormen met weer felle regen. Lucia en Gerrie gingen in het kleine tentje slapen en Twan Cees en Henk in de vouwwagen. We lagen goed en wel, het licht net uit, of Cees vloog overeind omdat hij een flinke lekkage boven zijn hoofd had. Henk en Twan lagen samen aan de andere kant, maar daar moest Cees ook nog eens tussen gaan liggen. Gezellig met zijn drieën op 1,80 meter, maar niet heus.(eerst even eten, later meer)
Niet zo best dus alles bij elkaar, maar we hielden de moed erin. Na weinig geslapen te hebben, Kitty wel in haar tentje, stapten we weer op de fiets naar Drobonice. Een zware etappe van bijna 90 km. Heel veel klimwerk en dreigend weer. Moe kwamen we aan op de camping met de laatste 5 km in een afdaling. We moeten nog wel vermelden dat we bij Gijs en Lenie, op hun naturistencamping in Vojkov, op de koffie zijn geweest. allerhartelijkst ontvangen en gezien dat ze een mooie plek hebben gecreëerd hier in Tsjechie.
Vandaag startten we met een klim van 5 km naar Jindrischuv Hradec, ongeveer 60 km te gaan. Een fijne camping is ons deel, want alle voorzieningen zijn aanwezig. Er werd gekookt en lekker gegeten in het aanwezige keukentje. Morgen een rit voor de boeg van 60 km.

• 10 Juli 2014 - 19:44

Toine En Christien:

Gossie, das heftig! Dan moet je toch af en toe heftig slikken met deze omstandigheden!
    Maar hou de moed erin!! Zo trots wat jullie allemaal trotseren!!
    Blij dat we weer iets van jullie horen! Duurde lang en dan gaan de zorgen op het thuisfront spelen.
    Groetjes van Christien en Toine

• 10 Juli 2014 - 19:49

Brigitte:

Heerlijk dit soort verhalen! ;-)
    Nee, alle gekheid op een stokje, lekkages in een tent enzo is niet leuk!
    Maar ik leef met jullie mee...
    Wens jullie goeie tijden en veel mooi weer!
    Blijf ons informeren!

• 10 Juli 2014 - 21:21

Hans En Willy:

Hallo daar allemaal, wat een rotweer hebben jullie gehad zeg. Hier in Brabant wasbeer ook niet best, twee dagen regen regen regen, maar wij kunnen dan nog droog zitten en dat is dus bij jullie niet het geval, das dus echt kl......wij hopen dat het weer wat beter zal gaan worden en dat het fietsen nog goed gaat, we blijven jullie volgen, nog veel plezier en hopelijk dus wat beter weer. Heel veel groetjes vanuit Tilburg.

• 13 Juli 2014 - 12:00

Lieke:

Pap, dat met die nectarine... Soms kun je ook wel een beetje doorslaan hoor ;-)