Tweede en derde etappe - Reisverslag uit Hünxe, Duitsland van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu Tweede en derde etappe - Reisverslag uit Hünxe, Duitsland van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu

Tweede en derde etappe

Door: Fietsgroep

17 Juni 2014 | Duitsland, Hünxe

Na ons vertrek uit Millingen hebben we de Praagroute snel gevonden. Waarschijnlijk was dat te danken aan onze ode aan Maria. We zongen het Ave in een kapel onderweg.
Vanwege wind in de rug bereikten we Rees na 42 km waar we samen met Ger- Anne en Marij genoten van hausgemachte Torte aan de Rijn.
De tocht werd vervolgd richting Hunxe. Onze begeleiders vonden een camping met gloednieuw sanitair voorzien van muzikale omlijsting. Nergens supermarkt open op zondag, dus we deden ruig en gingen op dag 2 al uit eten. Schnitzels, je wilt niet weten hoe groot!
Op dag 3 lukt het ons al om 9.45 uur de fietsen te bestijgen. Ger-Anne ontdekte dat keren op de weg met een vouwwagen geen fluitje van de cent is, maar avontuur! Ze leert bij! De fietsers kwamen uit op een pittig mountainbike traject en verbaasden Zich over kilometers lange verwoesting die een windhoos moet hebben achtergelaten. Een majestueuze bomenrij geveld als lucifers.
Het had veel voeten in de aarde voor we ons nieuwe onderkomen hadden gevonden. Maar wachtte: een schitterend Bauern Hof mit gastezimmer. Daarbij: een tot de nok gevulde hoge koelkast, wasmachine, droogmalen. En Polen die onze binnenplaats vegen. Driegangen menu gekookt: uiensoep, gepofte aardappel, kipfilet, salade en een pannacotta toetje.
Alle luxe ten spijt hebben we helaas weinig mogelijkheid om op Wifi te komen. Dus: het zal vast goed met ons gaan, ook al berichten we enkele dagen niet. Wordt vervolgd, met foto's hopen we.

• 17 Juni 2014 - 13:49

Christien En Toine De Ber:

Lieve allemaal,

We denken zo vaak aan jullie!! En wat een avontuur!Lees graag alles door wat jullie meemaken. En het lijkt ons dat elke dag een verrassing is! Tevens moet het ook heerlijk zijn om ergens aan te komen en dan genieten van het eindelijke zalige nietsdoen.
    We blijven jullie volgen en op naar her volgende avontuur!! succes allemaal!!
    liefs van Christien en Toine XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 17 Juni 2014 - 16:28

Hans:

hoi sporters, klinkt allemaal super, alleen wel op tijd op blijven staan of is dat met jullie conditie niet nodig. Heel veel plezier en succes met het vervolg

• 17 Juni 2014 - 18:52

Cobi Brouwers:

Zo, even uitproberen hoe dat werkt, reageren. Tot zover klinkt het allemaal goed en heeft Ger-Anne het meeste avontuur gehad! Leuk om te lezen hoe het verloop van de reis is.
    Veel succes verder. Groetjes,
    Cobi

• 17 Juni 2014 - 19:07

Hans En Willy En Opa En Oma:

Hallo allemaal, wat fijn om weer iets van jullie te horen. Ik heb het meteen per telefoon door kunnen vertellen aan de ouders van Cees, die daar ook heel blij mee waren. Die wensen jullie net als wij nog heel veel mooie fietsuren toe. En we houden het gewoon per dag in de gaten of er iets op jullie blog zal staan. En natuurlijk bekijken we ook de foto's. Geniet ervan van alles wat jullie tegenkomen.

Heel veel groetjes van de ouders van Cees en van Hans Willy en Charlotte.

• 17 Juni 2014 - 19:43

Erna:

Hoi allemaal,
    Wat gaan jullie goed en snel! Zit het weer ook nog een beetje mee? Fantastisch hoe jullie het georganiseerd hebben; fietsen, genieten onderweg en door de fantastische verzorging ook nog bij de aankomst aan het eind van de dag.
    Ik volg jullie op de voet (is minder vermoeiend dan fietsen!) en ik kijk uit naar het volgende bericht.
    Veel succes en plezier!! groetjes, Erna.

• 17 Juni 2014 - 20:49

Brigitte:

Het gaat jullie voor de wind.....
    Hoe zit het met de verhalen van zwaar afzien en zo?!?
    Dit lijkt wel een ☆☆☆☆ vakantie! ;-)

• 17 Juni 2014 - 22:57

Diana Robben:

Jeetje wat n avontuur. Geweldig om te lezen hoe het jullie vergaat.
    Ik zal jullie zeker blijven volgen.
    Heel veel plezier op dit mooi avontuur

• 18 Juni 2014 - 13:50

Martha:

hahaha Brigitte een 4 sterren vakantie hihi

Wat leuk om te lezen jullie verhaal.
    Cees ben jij er ook bij? Ben jij de schrijver van jullie fiets club ;-)
    Voelen jullie de zadels al? hahaha
    Veel plezier, fijne tijd, mooie uitzichten, bikkelen en doorzetten ;-)
    Tot het volgende verhaaltje!

• 18 Juni 2014 - 16:06

Sandra:

Leuk om jullie verslagen te lezen. Klinkt allemaal heel goed!! Geniet ervan en nog veel succes, groet Sandra

• 19 Juni 2014 - 00:00

Tonnie En Frank:

Hoi Dianne en Rob en mede fietsers,

Fijn dat de reis zo voorspoedig verloopt.
    Wij houden jullie prestaties wel bij maar de site is hier regelmatig uit de lucht ivm werkzaamheden.
    De Rooie Fik kan er weer 25 jaar op zijn plaats blijven liggen, dat is afgelopen zondag opgehaald bij de Benefikdag, 20 jaar grafrechten en Nol Vromans heeft er 25 jaar van gemaakt.
    Wij houden jullie verder wel op de hoogte van wat er in Beek gebeurd.

Fiets ze

Groetjes Tonnie en Frank

• 19 Juni 2014 - 12:51

Conny:

Beste Dianne en Rob en medefietsers,
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Veel succes en plezier!!
    Groetjes van Gerard en Conny