Zevende etappe - Reisverslag uit Eschwege, Duitsland van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu Zevende etappe - Reisverslag uit Eschwege, Duitsland van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu

Zevende etappe

Door: Fietsgroep

Blijf op de hoogte en volg

22 Juni 2014 | Duitsland, Eschwege

Tjonge, jonge jonge, we boffen met deze vakantie! Als de camping dan al niet zorgt voor een beeldscherm doen haar gasten dat wel. En zo kunnen we dan met de Duitsers mee juichen om hun 2-2 gelijkspel tegen Ghana.
Vandaag lukte het niet om voor 10.00 uur te vertrekken. Allereerst werden we tot 3 keer gemaand om de gehuurde kamer verzorgder achter te laten. Het bed was niet afgehaald, er stond nog een voetspoor op de vloer en de wc rook niet fris genoeg. Allez: dan leer je Lutgart kennen! Zij strooit gretig met de bus frissigheid, zwaait een tod in het rond en ja hoor: we mochten euro 50 terug ontvangen. Zucht. De Duitse camping beheerder komt tot nu wel een beetje azijn pisserig over.
Na de schoonmaak wachtte ons het hartstochtelijk afscheid nemen van onze eerste verzorgsters Ger-Anne en Marij en mede
fietsmaatje Paul.
De tocht van 76 km vandaag was weer schitterend mooi. Onderweg plukten we kersen van een van de 150.000 kersenbomen die de streek hier rijk is. Met enige regelmaat scheen het zonnetje. We zijn de koning te rijk.
Theo wachtte ons op op de camping in Eschwege langs de rivier de Werra. Dat is de vroegere grens tussen oost en west Duitsland. Een lieve groet voor jullie van ons allemaal!

  • 22 Juni 2014 - 19:12

    Paul:

    Hallo lieve vrienden,

    Voordat ik zelf een stukje ga schrijven eerst maar eens een reactie van mijn bank thuis. Na een week fietsen met jullie was ik vandaag in een paar uur thuis met Lutgart, Marij en Ger-Anne. Een auto is toch ook een handige uitvinding om te reizen.
    Mijn ouders bezocht, al 2 wasjes gedraaid, het leven gaat hier gewoon weer verder.
    Fijn om te lezen dat jullie ( weer) een goede dag hebben. Groeten uit Goirle van Paul

  • 22 Juni 2014 - 19:15

    Paul:

    O ja, ik weet hoe moeizaam de internetverbindingen zijn maar is het mogelijk om de lokatie te wijzigen? Nu lijkt het alsof we in Engeland zitten, hoe komen we in craigavon?

  • 22 Juni 2014 - 19:37

    Jeske:

    Het klinkt voor ons (bijna) als vakantie...op het fietsen na dan ;-)
    Respect voor jullie fiets prestaties. Ik ben blij jullie verhalen vanaf de bank te kunnen lezen. Ik hoop dat jullie morgen weer een mooi plekje kunnen vinden om het Nederlanselftal te aanschouwen.

    Lieve groeten uit de Stedekestraat

  • 22 Juni 2014 - 20:07

    Ans Van Boxtelansrinus 1926@het Net .nl:

    Ik ben heel blij dat ik jullie reis kan volgen Al moet het soms met wat hulp allemaal veel groeten en nog heel fijne weken Groeten. ans

  • 22 Juni 2014 - 20:12

    Marij:

    Hallo lieve vrienden, ik zie dat jullie het vandaag weer prima hebben gedaan en mooi hebben gehad. He he, dan kan ik dus toch met een gerust hart weer gaan werken morgen. En dat ik er zin in heb.....?!
    Het was een heerlijke week met jullie, als groep en ieder als individu met zijn eigen wensen en kuren (waar rekenen we de rijstepap onder Rob?).
    Thuiskomst ook prima: een huisoppas die het hele huis vol verse bloemen heeft gezet en een dochter met gezin die lekker kwam bijkletsen (en ik kon weer lekker oma zijn). Nu nog de was doen - ik ben niet zo snel als Paul - en dan een rondje tuin.
    tot hoors weer en veel fietsplezier.
    Big hug

  • 22 Juni 2014 - 20:13

    Brigitte:

    Jullie hebben het goed! Dat 'druipt' gewoon van de verslagen!
    Ga zo door en geniet van deze fantastische tijd!
    Leuk om te lezen!

  • 22 Juni 2014 - 20:18

    Marij:

    Heb inmiddels in het beheer ook de laatst bekende plaats ingevuld....dan zie je dat je toch in Duitsland bent!

  • 22 Juni 2014 - 20:47

    Hans En Willy:

    Zo te lezen gaat het allemaal voor de wind, al zullen jullie die ook wel eens tegen hebben. Fijn om te lezen dat Marij en de andere twee weer veilig hier thuis zijn gekomen. Jammer voor hen dat er weer gewerkt moet worden. we wensen jullie nog veel fietsplezier en hopen weer gauw iets van jullie te lezen. Grt.

  • 22 Juni 2014 - 22:29

    Tonnie En Frank:

    Fijn dat het zo goed gaat en dat jullie het voetbal ook een beetje kunnen bijhouden. Best spannend hè Volhouden zo

    Groetjes

  • 23 Juni 2014 - 07:47

    Ger-Anne:

    fijn dat het weer goed ging. het zonnetje schijnt ook hier en ik ga nu weer werken. Zal jullie gezelligheid missen. Veel plezier nog en tot over 4 weken.


    liefs Ger-anne

  • 23 Juni 2014 - 08:03

    Twan:

    Hallo fietsers,
    Fijn om te horen dat het goed gaat en dat jullie echt een vakantiegevoel hebben. Voor mij nog een paar weken wachten om ok dit gevoel samen met jullie te delen.
    Nog veel fietsplezier en groeten uit het zonnige Gilze, tot over twee weken.
    Twan

  • 23 Juni 2014 - 12:28

    Joost:

    Hoi fietsers, jullie gaan gestaag! Gaat allemaal voorspoedig als ik het zo lees! jullie zullen het verdient hebben! Hopelijk voor vanavond een camping met een grote kantine! veel plezier en fiets ze!

  • 24 Juni 2014 - 22:10

    Erna:

    Hoi allemaal!
    Ik heb even een inhaalslag moeten maken. 6 dagen gewerkt met ruim 30 overuren. Nu even bijkomen en genieten van jullie verslagen. Wat gaat het goed en voortvarend (of -fietsend)!!
    Steeds als ik puffend over de van Brienenoordbrug naar mijn werk fiets denk ik aan jullie en dan vind ik dat ik niet zo moet zeuren. Petje af voor jullie prestatie! Geniet er van! groetjes Erna

  • 24 Juni 2014 - 22:43

    Anja En Jos :

    Hè Gerry en alle reisgenoten,

    Wat leuk om jullie reis te volgen via dit blog. Als wij dit zo lezen hebben jullie t prima daar.
    Heel veel plezier, sterke kuiten en een getrainde bilpartij :-). Groetjes Jos en Anja

  • 25 Juni 2014 - 10:29

    Kim:

    Gaat goed. Hoor en lees nog niks over lekke banden. Veel fietsplezier!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Eschwege

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Juli 2014

29ste en laatste etappe

23 Juli 2014

28ste etappe

23 Juli 2014

27ste etappe

20 Juli 2014

25e etappe - rustdag in Bratislava - 26e etappe

17 Juli 2014

2e rustdag in Wenen

Actief sinds 24 Mei 2014
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 15141

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: