11e etappe - Reisverslag uit Schleusingen, Duitsland van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu 11e etappe - Reisverslag uit Schleusingen, Duitsland van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu

11e etappe

Door: Fietsgroep

Blijf op de hoogte en volg

27 Juni 2014 | Duitsland, Schleusingen

Vandaag een pittige dag, op de eerste plaats werd Theo door prive omstandigheden naar huis geroepen. We gaan hem enorm missen maar alvast bedankt voor de goede zorgen Theo. Het vertrek betekent dat de komende dagen telkens iemand van ons gaat rijden, vandaag was Henk diegene. Het is gisteren bij Henk goed in de rug geschoten dus een dagje wat rust is misschien goed voor hem. We hadden vandaag een tocht van 76 km met veel beklimmingen en natuurlijk ook afdalingen. Steil omhoog maar ook steil omlaag over grindpaden wat ging dat hard en was toch ook wel een beetje eng voor de meeste van ons. Een berg was voor ons( behalve voor Rob) een beetje te steil en daar moesten we dus lopen maar we zijn er gekomen. Op de camping had Henk al enkele Goirlenaren ontmoet en mensen die de vouwwagen wel mee op wilde zetten, helaas scheurde daarbij de tent dat is al voor de tweede keer en hij moet nog 4 weken mee.alles weer gerepareerd zelf voor het eten gezorgd en met smaak gegeten. Diegene die wat meer sores van ons wilde horen moet met bovenstaande toch tevreden zijn. Groetjes van ons allen.

  • 27 Juni 2014 - 21:29

    Marja:

    Jeeetje.....het zit momenteel niet erg mee zeg. Wij leven met jullie mee.
    Maar houd moed.
    Probeer de mooie dingen te zien, en geniet daarvan!
    Wens Henk sterkte met z'n rug, en jullie allemaal...Go for it!!!
    Het gaat jullie lukken!!
    Groetjes daar. ;-)

  • 27 Juni 2014 - 21:37

    Hans En Willy:

    Wat een pech zo ineens, laat de moed niet zakken. Jullie zijn een sterk team en het gaat best wel weer goed komen. Geniet samen en zie vooral de mooie dingen . We zijn super trots op jullie. Fiets ze. Grt.

  • 28 Juni 2014 - 10:47

    Paul:

    Hallo ex-fietscollegas. Na drukke werkdagen, op kantoor en vervolgens 3 dagen als opa voor Sem en Mickey, ze hebben gelogeerd, gelukkig was Lutgart ook bij mij, heb ik nu eindelijk tijd om te reageren op jullie verhalen. Een verslag van onze eerste week vanuit mijnperspectief heb ik niet kunnen plaatsen, ik ben het wachtwoord vergeten van de blog. Daarom nu maar zo. Jullie fietsen goed door maar ik weet steeds zekerder dat mijn grens wel bereikt was. Ik heb de indruk dat het nu toch wel zwaar wordt. Niet alleen de route maar ook met wat tegenslag; het vertrek van Theo, de rug van Henk. En hoe staat het met de tent van de vouwwagen, houdt die het nog? En Gerry s tentje, is dat nog in gebruik?

    Volgens mij hebben jullie vandaag een rustdag. Klopt dat? Nog tijd om iets leuks te doen? Of is het alleen maar wassen, fiets poetsen en uitrusten?
    Ondanks mijn drukke week, thuis gaat alles weer gewon door, heb ik veel aan jullie gedacht. Voor mij was het een mooie ervaring, zo met een groep fietsen over onbekende weggetjes. En dan nog het kamperen, samen eten,genieten van Duits brood ( nog steeds niet aan gewend Kitty?),
    Ik wens jullie in elk geval veel plezier samen, veel mooie routes en geen lekke banden. Want dat vind ik toch wel speciaal, zoveel kilometers al gemaakt over toch. Niet altijd goede wegen en nog geen lekke band.
    Heel veel groeten van Paul

  • 28 Juni 2014 - 11:41

    Toine En Christien:

    Lieve allemaal,

    Zoals ik lees begint het toch zwaar te worden!
    Maar jullie zijn krachtig en inderdaad een goed team!
    Hoop zo dat het verder weer fijn wordt en minder zwaar! Neem voldoende rust en geniet van
    het avontuur! Want dat is het zeker!!
    Liefs van Christien en Toine XXX

  • 28 Juni 2014 - 19:26

    Tonny En Anton:

    Hallo allemaal,


    Wat een avontuur , dat zal inderdaad soms best zwaar zijn ,
    maar zoveel weken op pad loopt natuurlijk niet altijd op rolletjes .
    Maar ik weet zeker dat jullie het met elkaar redden ,en dat het toch ook veel genieten is.
    Klasse vinden we het zeker.
    Nog een hele fijne reis verder , geniet er van .
    Lieve groetjes Tonny en Anton


  • 28 Juni 2014 - 21:50

    Ger-Anne :

    Kop op hoor. Al een derde van de reis zo goed volgehouden. Het gaat helemaal lukken! Goed hoor!!

  • 29 Juni 2014 - 09:23

    Elsa En Frank:

    Lees het verslag zo veel mogelijk en zijn inmiddels ook bijgepraat door Marij.
    Bij de tegenslag hoop ik dat jullie zo sterk zijn om de draad weer op te pakken en door te gaan.
    Groet van Elsa en Frank

  • 29 Juni 2014 - 11:25

    Erna:

    En ik kan me alleen maar aansluiten bij alle aanmoedigingen en steuntjes in de rug (zeker voor jou Henk!)
    Hou vol en geniet!! groetjes, Erna

  • 29 Juni 2014 - 21:24

    Paul En Sandra:

    Ha fietsclub,
    Na zelf richting Noorwegen te zijn gereden hebben we jullie verrichtingen inmiddels weer opgepakt. Super wat jullie aan het doen zijn! Het lijkt ons zwaar om na de fietskilometers in alle omstandigheden bivak te maken en daar te slapen. Veel succes, groeten van ons en wij denken zeer regelmatig aan jullie!

  • 30 Juni 2014 - 07:54

    Twan Brouwers:

    Hoi Fietsers,
    Ook van mijn kant veel groeten en steun, succes met je rug Henk. Toch veel fietsplezier en tot over een aantal dagen.
    Gr. Aan allen Twan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Schleusingen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Juli 2014

29ste en laatste etappe

23 Juli 2014

28ste etappe

23 Juli 2014

27ste etappe

20 Juli 2014

25e etappe - rustdag in Bratislava - 26e etappe

17 Juli 2014

2e rustdag in Wenen

Actief sinds 24 Mei 2014
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 15139

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: