13e etappe - Reisverslag uit Schleusingen, Duitsland van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu 13e etappe - Reisverslag uit Schleusingen, Duitsland van fietsenpraagboedapest - WaarBenJij.nu

13e etappe

Door: Allen

30 Juni 2014 | Duitsland, Schleusingen

Op maandagochtend vertrokken vanuit Bisschofsgrun naar Briza bij Cheb. Een tocht van 60 km. Geen grote afstand maar wel zwaar met veel regen en steile klimmen. Door het vele schakelen liep bij Dianne de ketting er af. Dit werd echter snel verholpen door Rob. We konden weer verder zwoegen. Vandaag de 1000 km gepasseerd, en ook de grens van Duitsland/Tsjechië. Zie foto. We werden beloond door een aankomst op een mooie camping aan het Skalka meer. De eigenaressen zijn zeer gastvrij. We hebben hier naar het voetbal Nederland/Mexico kunnen kijken. Ondertussen werd er friet en frikandellen voor ons gebakken. Een aantal van ons besloten om in een trekkershut te slapen. Onze rustdag hadden we nog tegoed, dus we zijn blij met dit onderkomen. Maandag lekker een dagje bijkomen, de vuile was wegwerken en de benen wat rust gunnen. Jullie vroegen zich al af waarom we geen doorzit problemen hebben. We zullen het geheim maar prijsgeven. Dianne heeft gezorgd voor een fles dodezeezoutcreme. Dat blijkt een wondermiddel te zijn. Gelukkig zit er nog genoeg in de fles voor de rest van de tocht.

• 30 Juni 2014 - 18:08

Hans En Willy:

Hallo fietsers, wat een flinke rit hebben jullie al gehad, al meer dan 1000km, we nemen ons petje voor jullie af, wat ontzettend knap. En dan die hoogte verschillen, we moeten er niet aan denken. De ouders van Cees willen jullie het beste wensen en de groetjes doen, ze zijn nog steeds blij als ze iets van jullie horen en wij natuurlijk ook. We genieten van jullie fietstocht lekker achter de pc. Tot de volgende keer maar weer, fiets ze en op rustdagen, rust ze. grt.

• 30 Juni 2014 - 19:05

Tonny En Anton:

Hallo allemaal ,
    Het is wel fijn dat jullie zo nu en dan wat lekkers tegenkomen ,dat kunnen jullie wel
    gebruiken met al dat gezwoeg , en dan die regen is natuurlijk ook niet alles.
    Fijn dat het dode zeezout zo goed helpt, je moet er toch niet aan denken dat je blaren op je billen krijgt.
    Hopelijk krijgen jullie snel wat beter weer .
    Fiets ze , groetjes

• 30 Juni 2014 - 19:12

Erna:

Hoi zwoegers,
    Ik blijf het een fantastische prestatie vinden! Elke dag weer de moed en energie bij elkaar rapen om weer op de fiets te stappen. Het lijkt me ook beregezellig om 's avonds lekker bij elkaar te zitten, en dan ook nog zo goed verzorgd te worden.
    Trouwens, ik denk dat ik het geheim van die dodezeezoutcreme wel kan raden: gewoon, dode billen?!
    Veel reis-, fiets-, en kampeerplezier!!! groetjes Erna

• 30 Juni 2014 - 20:18

Cobi En Ton:

Ha fietsers,

Tjeetje wat een knappe prestatie! 1000 km gefietst......
    Leuk om ook foto's te zien van jullie. Mooi plekje aan het meer. Volgens mij hebben jullie ook behoorlijk wat lol met al die verschillende accomodaties, gekke kleding, wat je onderweg tegenkomt enz.
    Komende periode wordt het mooi weer, dan is het gedaan met de regen. Het fijn vooruitzicht voor ons allemaal.
    Lieve groeten van Cobi en Ton

• 01 Juli 2014 - 21:01

Ans :

Ben heel blij met jullie berichten en dat alles goed gaat Hoe is het met Henk zijn rug veel liefs Ans

• 01 Juli 2014 - 21:15

Jeannie:

Hoi Gerry en vrienden van Gerry,
    Proficiat met de 1e mijlpaal. De foto's en jullie verhaal doen mij denken aan mijn fietstocht langs de Donau. Ik geniet weer een beetje met jullie mee.
    Gerry die kleren!!! Ik zeg: KOPEN!! Deze kans niet voorbij laten gaan, of ben je al voorbij het winkeltje?
    Nou ik merk het wel bij onze volgende boekenclub. Wat zullen de dames opkijken!
    Veel plezier van elkaar en de mooie tocht. De tijd gaat zo snel.
    Liefs en bedankt voor de mooie verhalen.
    Jeannie

• 02 Juli 2014 - 01:59

Ger Anne:

geweldig! houd vol!

zie jullie binenkort

• 03 Juli 2014 - 12:32

Peter (de Fietsenmaker):

Toch even een berichtje om te vertellen dat ik jullie verslagen op de voet volg. Ontzettend leuk om te lezen!!
    Heel veel plezier nog!

Peter (de Fietsenmaker uit Gool)